1-2 dagen levertijd | Gratis verzending vanaf €25,- | Kies 2 staaltjes | Gratis retourneren
Pre-Black Friday: 15%* op alles bij aankoop vanaf € 29,-

RETOURPROCES

Stap 3/3

Hoe werkt het retourneren van een online bestelling en wat is de retourtermijn?

Een online bestelling kun je kosteloos retourneren binnen 14 dagen. Dat werkt als volgt:

STAP 1: Neem eerst contact op met onze klantenservice. Dit kan door te mailen naar klantenservice@douglas.be. Vermeld in een mail altijd je contactgegevens en het bestelnummer. Wij mailen je vervolgens een retourlabel

STAP 2: Doe het product dat je wil retourneren in een doos

STAP 3: Print het retourlabel dat we je gemaild hebben en plak dit stevig vast op de doos

STAP 4: Vul het retourformulier in dat je bij je product(en) hebt ontvangen. Voeg dit toe en plak je pakket goed dicht

STAP 5: Ga met je pakket naar een bpost-punt en geef het af aan een medewerker

Tip: controleer altijd goed of je bij het bpost-punt van je keuze wel pakketten kunt retourneren. Dit kun je doen door bij bovenstaande link te filteren op: Postkantoren, Pakjesautomaten, PostPunten of pakjespunten. Als je nog iets verder scrolt, dan kun je bij de geavanceerde filters ook filteren op ‘Pakjes verzenden’ onder ‘Postproducten en –diensten’.

De bpost-medewerker zal het pakket dan kosteloos naar ons retourneren. Bij het afgeven van je pakket ontvang je altijd een retourbewijs. Bewaar dit goed om de status van de retourzending te kunnen checken. Normaal gesproken duurt het enkele werkdagen voordat je retourzending aankomt in ons magazijn. Zodra je retourzending verwerkt is, krijg je van ons een mailtje.

Let op: kies je ervoor om op een andere manier te retourneren? Dan zijn de kosten en risico’s voor jou en draag je zelf de volledige verantwoordelijkheid.

Hoe kan ik mijn partnerbestelling retourneren?

Een partnerproduct herken je aan de melding ‘Verzonden door Douglas-partner (2-4 werkdagen) en het logootje op de productpagina. Een partnerbestelling kan kosteloos worden geretourneerd. Partnerproducten worden in een apart pakket verzonden met een apart retourlabel. Hier staat op hoe je moet retourneren. Zitten het retourlabel en de instructies er niet bij? Neem dan even contact op met onze klantenservice door te mailen naar klantenservice@douglas.be. Gebruik als mailonderwerp ‘Partnerbestelling retourneren’. Zodra de retourzending is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Hierin word je ook geïnformeerd over de verwachte terugbetaling.  

Let op: artikelen op douglas.be of in de Douglas-app waar ‘Verzonden door Douglas-partner’ bij staat, moeten altijd rechtstreeks naar de desbetreffende partner worden geretourneerd. Dus niet naar Douglas of in een van onze Douglas-stores.

Kan ik mijn online aankoop ruilen?

Nee, dit kan niet. Natuurlijk is het wel mogelijk om een ontvangen product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wat is de status van mijn retour?

Je kunt de status van de retourzending vinden door het zendingsnummer dat op je retourbewijs staat, in te vullen op dhlparcel.be. Vul hierbij ook onze postcode 7575 EM in.

Wat als ik mijn (partner) retourformulier niet heb ontvangen of al heb weggegooid?

Reguliere bestelling (volledig verzonden door Douglas)

Na aankoop van jouw online bestelling heb je de factuur van de bestelling ontvangen in je mail. Deze factuur mag je als vervanging van het retourformulier meesturen met je retourzending. Geef op de factuur de retourreden aan. Dan zorgen onze collega’s in het magazijn ervoor dat jouw retourzending in goede orde wordt verwerkt.

Partnerbestelling (een of meer artikelen verzonden door een Douglas-partner)

Stuur een mail naar klantenservice@douglas.be met als onderwerp ‘Geen retourformulier partnerbestelling’ en vermeld het bestelnummer. Dan gaan we het voor je oplossen!

Geen antwoord gevonden?

Neem dan contact op via e-mail of per telefoon.

E-mail

Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.be met als onderwerp "Retourproces".

Dit hebben we nodig:
• Ordernummer
• Korte omschrijving van het probleem

Zo kunnen we je het snelst helpen.

Tip:
Om het je makkelijk te maken klik op deze link.

Telefoon

Neem contact op met onze klantenservice via +31 88 - 368 45 45 (lokaal tarief).

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 09.30 tot 18.00 uur
  • Zaterdag: 09.30 tot 14.00 uur
  • Zondag: gesloten