Gratis verzending vanaf €25,- | Kies 2 staaltjes | Gratis retourneren
Shop nu met 20%* korting op bijna alle geuren & geursets bij aankoop vanaf € 39,-

BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN

Stap 3/3

Kan ik de gegevens van mijn bestelling wijzigen?

Nee, maar binnen 7 minuten na het plaatsen van je bestelling kun je deze annuleren bij het menu-item 'Mijn bestellingen' in jouw Mijn Douglas-account. Vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen. Binnen 3-5 dagen wordt je geld teruggestort.

• Kom je er na 7 minuten achter dat je per ongeluk een onjuist product hebt besteld?

Weiger dan de bestelling zodra de bezorger voor je deur staat. Onze bezorgpartner bpost zal de bestelling dan kosteloos naar ons retourneren. Zodra we je retourzending ontvangen, krijg je van ons een bevestiging via mail. De terugbetaling duurt 3-5 werkdagen. Heb je met een Douglas Giftcard betaald? Dan ontvang je binnen 3-5 werkdagen een terugbetaling in de vorm van een digitale giftcard per mail. In de tussentijd kun je het product bestellen dat je wel wilde ontvangen.

• Kom je er na 7 minuten achter dat je per ongeluk een onjuist adres hebt ingevoerd?

Het invoeren van een correct adres is jouw eigen verantwoordelijkheid. Om je pakket toch te ontvangen, raden wij je aan om de Track-en-Trace-gegevens goed in de gaten houden. In het gunstigste geval, kun je het afleveradres zelf nog wijzigen. Dat gaat zo:

Zelf het afleveradres wijzigen

In onze verzendbevestigingsmail vind je de Track-en-Trace-gegevens van je bestelling. Met deze gegevens kun je op de site van bpost of in de app je voorkeuren doorgeven. Dit kan zolang de knop ‘Leveringsvoorkeuren aanpassen’ nog beschikbaar is. Zo kun je tot de avond voor de levering nog een ander afhaalpunt of ander pakjesautomaat selecteren. Is de knop ‘Leveringsvoorkeuren aanpassen’ niet meer beschikbaar? Helaas, dan zit je pakketje al te ver in het verzendproces. In dat geval zijn er de volgende scenario’s mogelijk:

De bewoner neemt het pakket aan

Het pakket wordt geleverd op het door jou opgegeven adres. Neemt de bewoner van dat adres het pakket aan? Dan is de enige mogelijkheid om zelf langs dat adres te gaan en het pakket op te halen.

De bewoner weigert het pakket

Dan gaat dit pakket direct retour naar Douglas. Je krijgt hiervan een bevestiging per mail zodra we het pakket hebben ontvangen. Hierna zal de terugbetaling in gang worden gezet, dit duurt 3-5 werkdagen. Heb je met een Douglas Giftcard betaald? Dan ontvang je binnen 3-5 werkdagen een terugbetaling in de vorm van een digitale giftcard per mail. In de tussentijd kun je het product opnieuw bestellen en laten bezorgen op het juiste adres.

Niet-bestaand adres of bewoners niet thuis

Dan zal jouw bestelling naar een bpost afhaalpunt worden gebracht. Haal jouw bestelling daar binnen 14 dagen op. Daarna wordt de bestelling weer naar ons geretourneerd. Zodra we die ontvangen, krijg je van ons een bevestiging per mail. De terugbetaling duurt 3-5 werkdagen. Heb je met een Douglas Giftcard betaald? Dan ontvang je binnen 3-5 werkdagen een terugbetaling in de vorm van een digitale giftcard per mail. In de tussentijd kun je het product opnieuw bestellen en laten bezorgen op het juiste adres.

Kan ik mijn geplaatste bestelling annuleren?

Wil je jouw bestelling helemaal niet meer ontvangen? Binnen 7 minuten na het plaatsen van je bestelling kun je deze annuleren. Log in op jouw Mijn Douglas-account en ga naar het menu-item ‘Mijn Bestellingen’. Daar annuleer je jouw bestelling. 

Let op: annuleren kan alleen binnen 7 minuten na het plaatsen van je bestelling. 

Na 7 minuten na het plaatsen van je bestelling, adviseren wij je om de bestelling te weigeren zodra de postbezorger voor je deur staat. Onze bezorgpartner zal ervoor zorgen dat de bestelling kosteloos naar ons wordt geretourneerd. Zodra je retourzending door ons is ontvangen, ontvang je hiervan een bevestiging via mail. Het betaalde bedrag wordt dan binnen 3-5 werkdagen teruggestort op je bankrekening. 

Wat gebeurt er als (een deel van) mijn bestelling is geannuleerd?

Helaas kan het voorkomen dat er bij het product staat dat het online op voorraad is, maar dat het toch al uitverkocht is. Houd er rekening mee dat we in zo’n geval je bestelling, of een gedeelte ervan, moeten annuleren. Je ontvangt hierover een e-mail van ons. Uiteraard ontvang je ook een terugbetaling van de geannuleerde artikelen. Dit gebeurt via de betaalmethode die je gebruikt hebt om te bestellen.

Wat gebeurt er als (een deel) van mijn partnerbestelling is geannuleerd?

Na het plaatsen van de bestelling heeft onze partner geconstateerd dat de bestelde artikelen (deels) niet leverbaar waren, waardoor ze de bestelling hebben moeten annuleren. Geen zorgen, want de terugbetaling is automatisch in gang gezet. Het betaalde bedrag wordt binnen 3-5 werkdagen teruggestort via de gebruikte betaalwijze. Als je de bestelling alsnog wil ontvangen, dan adviseren wij om de bestelling opnieuw te plaatsen zodra de producten weer op voorraad zijn.

Tip: Laat je e-mailadres achter op de pagina van je gewenste product en ontvang een notificatie wanneer het weer beschikbaar is.

Geen antwoord gevonden?

Neem dan contact op via e-mail of per telefoon.

E-mail

Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.be met als onderwerp "Bestelling wijzigen of annuleren".

Dit hebben we nodig:
• Ordernummer
• Korte omschrijving van het probleem

Zo kunnen we je het snelst helpen.

Tip:
Om het je makkelijk te maken klik op deze link.

Telefoon

Neem contact op met onze klantenservice via +31 88 - 368 45 45 (lokaal tarief).

Openingstijden:

  • Maandag t/m zaterdag: 09.30 tot 18.00 uur
  • Zondag: gesloten
Dinsdag 24 en dinsdag 31 december zijn we tot 16.00 bereikbaar.