Burberry presenteert Hero, Riccardo Tisci's eerste geur voor Burberry. Een nieuwe mannelijke tijdgeest, die Burberry's huiswaarden van dualiteit en de kracht van het dierenrijk verkent. Een man op zoek naar transformatie en metamorfose als uitdrukking van modern heldendom. Burberry's visie op modern heldendom doorbreekt de traditionele stereotypen van mannelijkheid en geeft de man de kracht en de moed om te transformeren, zijn ware zelf te omarmen en buitengewone dingen te bereiken. In het positieve, heroïsche beeld van mens en paard spiegelen beiden elkaars bewegingen. Ze overstijgen hun fysieke grenzen en transformeren tot een mythisch wezen dat symbool staat voor persoonlijke verandering. Een nieuwe man. Een held. Burberry Hero is mysterieus en avontuurlijk en omarmt dualiteit: kracht en subtiliteit, macht en compassie, sportiviteit en creativiteit. Burberry Hero is een betoverende geur die kracht en frisheid combineert, een symbool voor de twee kanten van de moderne man: kracht en gevoeligheid. De frisse, heldere, uitgesproken geur wordt verlicht door sprankelende bergamot en verkwikt door jeneverbes en zwarte peper. Jeneverbes is een klassiek ingrediënt van Britse parfumeurs. Het geeft de geur een dynamische frisheid, verdiept door een trio van warme cederhoutoliën uit drie kenmerkende bergketens: de Appalachen in Virginia, het Atlasgebergte in Afrika en de Himalaya in Azië. De flacon van Burberry Hero is een moderne herinterpretatie van Riccardo Tisci's Burberry-geur - voor het eerst voorzien van het TB-monogram in reliëf. Sterk en modern, net als de geur die erin verpakt is. De hoekige vorm is een abstracte herinterpretatie van een paardenhoef, gegraveerd met het gebogen Burberry-logo.